A zombik már a spájzban vannak - Zombie Road RPG

470891600_122192299274174444_4569529808051630870_n.jpg

Megszereztük a tavaly sikeres közösségi finanszírozású kampányt maga mögött tudó szerepjáték, a Zombie Road RPG 1.3-as beta verzióját. Nyugi nem torrenteztük le, a Dragonmount kiadótól kaptuk, és a Mothership két különböző modulja közé pont be is illett, így nem fásultunk bele a space-biohorrorba! 

Na de mi is a Zombie Road?

Szóval a felvetés a következő: a játékban saját magunkat alakítjuk a zombi apokalipszis után. Nem előttünk történik a fertőzés, hanem már jóval utána vagyunk. Tehát egy olyan világban kell helyt állnunk, ahol már a mindennapi élet ahhoz idomult, hogy kint zombi hordák tengetik a mindennapjaikat, és kíméletlenül rád rajzanak, ha zajt csapsz. Az ehhez a nem kimondottan ideális helyzethez idomult világban a túlélők csoportokba verődve próbálják menedzselni az életüket. Mit csoportok, egyenesen frakciók dominálnak egy-egy területet. Az egyes frakciókat persze más dolgok motiválnak, vagy más dolgokban hisznek, így merőben más céljaik is vannak. Egy kis Metro 2033 zombikkal? Azaz Eger Metro 2025? - Simán, nyomjuk!  

475497689_122199256850174444_2601071630038367915_n.jpg

A mi zombi apokalipszisünk után az emberek a Tesco és az Obi hodályában hoztak létre egy cukor kis kommunát (ezek az ordenáré épületek Felnémet és Eger között terpeszkednek a Nagylaposon – tényleg ez a tájegység neve!!!). Innen indultunk minden küldetésünkre, amik leginkább élelem és egyéb hasznos dolgok begyűjtését célozták meg. Hát igen, történjen bármi is, nagyon nehéz leszoknunk arról a merőben idegesítő szokásunkról, amit táplálkozásnak hívunk… Első utunk rögtön a Béke utcára vezetett, ahol mostanában még nap közben is rendszeresen látni zombikat, hát még az apokalipszis után, de az 5 alkalmas session alatt bejártuk a város nagy részét. Rejtő regénybe illő kézitusa alakult ki a bazilikában, menekültünk a belváros sétálóutcáiban, vadásztunk mutáns zombikra az egri kórház régi épületében (ami annyira le van pukkanva, hogy George A. Romero simán forgathatna benne, akár díszletek nélkül is), sőt végül a Török Fürdőben lelőttem az emberi ellenállás meg nem választott önkényurát, Eger volt polgármesterét, az ex-Jobbikos, Mirkóczki Ádámot. Ő testesítette meg a gonosz elnyomó hatalmat, minek rabigáját eképpen próbáltuk meg lerázni magunkról, és megtalálni azt a frakciót, akik hasonlatosan vélekedtek. Jó oké, még mindig először lövök, és csak utána kérdezek, de attól tartok alapvetően egy problémamegoldó vagyok, aki nem ijed meg a saját árnyékától. És bár tudom, hogy ez nem feltétlenül viszi előre a csapat túlélését bizonyos szituációkban, és gyakran tud hasznos lenni a futás, de hol van abban a móka?

z.PNG

Kalandjaink közben sikerült több fegyverünket is leamortizálni (ehhez csak egymás után kétszer kellett igazán szart dobni), Ati fokosát (!!!) kimondottan sajnáltam. Mennyire elképesztően menő már egy fokossal szembeszállni a zombi hordákkal eleve? A D6 rendszer sokszor nem volt a barátunk, bár egyet, néha akár kettőt is tudtunk módosítani a dobásainkon, és persze gyakran nyaltunk be 1-1 kitartáspontot, hogy találjunk is el valamit, főleg ha már a célzásra is elszórtuk a két akciónkból az egyiket. Mondjuk így visszagondolva, nem is dobtam magamhoz képest olyan sok szart, mint általában szoktam.

VERDIKT

A játék a következőket ígéri: Minimál előkészülettel dob be egy zombi kalandba, akár 10 perc előkészülettel. Ezt hozta is simán, kvázi a karakterlap elég, hogy indulhasson a kaland, és játékmester (JM) gyorsan le tudja darálni a szükséges infókat. Az, hogy saját magadat alakítod, nekem kimondottan tetszett, viszont van vele két gond. Egyrészt nem mindenki szeretné saját magát alakítani pont egy RPG-ben, aminek pont az lenne a lényege, hogy valaki más lehetsz (ezt többen is felvetették a csapatból), a másik pedig az, hogy így a világépítés eléggé elnagyolt marad a könyvben és sok terhet rak a JM-re. Még úgy is, hogy egy tűzben edzett, vérprofi JM-ünk volt, nem sikerült az ajánlott 7 alkalmat kihozni a játékból. Persze Eger nem egy nagyváros, ám erősen limitálta a lehetőségeket, hogy nagyon már nem volt hova menni. Budapesten vagy bármi nagyobb helyen máris jóval több variáció jöhet ki, ahol hosszabbra is simán elnyúlhat a kaland. A zombi téma nekem nem igazán érdekes (a többiek szerették), egyszerűen nem tudom komolyan venni. Filmekben is a Shawn of the Dead(Haláli hullák hajnala) az egyetlen, amit szeretek, de az is vígjáték.

Viszont az, hogy magadat adhatod egy RPG-ben, és olyan szituációkba csöppensz, melyek meglehetősen stresszesek, de minimum problémásak, lehetőséget ad egy kicsit jobban megismerni magad. Hogy reagálsz, mennyire figyelsz másokra, mi a number 1 prioritás, stb. És talán ez volt a leginkább érdekes ebben a kalandban. A JM nagyon ötletesen építette a frakciókat, és profin kapcsolódott egy-egy fura csoportosulás a nevezetes helyszínekhez. Születtek fura döntések is, amiken még később is sokat nevettünk. Például lecsalogatni a zombikat a Török Fürdőben, ahol épp egy Mexican stand-off szituációban vergődött a banda a boss fight kellős közepén, háááát … OK! Alapvetően nagyon lazán, fesztelenül teltek ezek az órák (Lehet több komolyságot kívánt volna a téma?). A D6-os rendszer nem túl optimális, sőt kicsit elhasznált már mostanra, viszont a cél az accessability (hozzáférhetőség) lehetett a tervezésnél, hiszen egy D6 van minden háztartásban. Nekem összességében tetszett a téma, a csapat egy része is szerette, bár egy Mothership vagy egy D&D szintre ne számítsatok, habkönnyű kaland olyan helyeken, amiket jól ismersz, de mégis máshogy!

Ilyen élőben a játék:

 Ha szívesen olvasnál hasonló tartalmakat, kövess a Facebookon is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aphexplays.blog.hu/api/trackback/id/tr6718798222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Aphex Plays

Friss topikok

Címkék

4X (1) Apeiron Games (1) Arcona Games (1) area control (1) ark nova (3) asszimetrikus (1) A Gameshop (1) A mars terraformálása (1) battleship (1) Board Game Cafe (1) Board Game Expo (1) Bus (1) carcassonne (1) castles of burgundy (1) Ceres (1) city of gears (1) Coffee Rush (1) Compaya (1) cry havoc (1) családi (1) dragonmount press (1) Dune Imperium (3) Eclipse (1) empires of the void II (1) ethnos (1) euro (5) Exodus Proxima centauri (1) Expeditions (1) Fesztáv (2) final frontier games (1) flamecraft (1) flamme rouge (1) Funquest (1) Gaia Project (1) Gémklub (1) Gems (8) Giants (1) gonosz (1) Heat (1) Hegemony (1) Hidden Gems (4) Hitster (1) jaipur (1) jeruzsálem (1) Kékjáték (1) kelp (1) kiegészítő (1) kritika (6) Kuruzslók (1) Lapkalehelyezés (1) Last Light (2) Licit (1) Listák (3) Magna Roma (1) Matagot (1) meme (1) merchants cove (1) mombasa (1) monopoly (1) munkáslehelyezés (6) news (4) nothingham bírája (1) osprey games (1) partyjáték (1) pegasus spiele (1) Pick up and deliver (1) pick up and deliver (1) pingu (1) port royal (1) quacks (1) radlands (1) recenziók (10) Recenziók (5) Reflexshop (1) role-playing (1) scrabble (1) Scythe (1) Splotter Spellen (1) Steamopolis (2) steampunk (1) Steampunk rally (1) szénre fel (1) tablóépítő (2) Találmányok kora (2) Tammany Hall (1) társasjáték (10) tavernák tiefenthalban (1) Terra Mystica (1) terület foglalás (2) twister (1) Tzolkin (1) village green (1) viticulture (1) wargame (1) wellness (1) Wingspan (1) Wyrmspan (1) zombi (1) Zombie Road (1) zombie road rpg (1) Zoo Tycoon (1) zoo tycoon (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása