Tammany Hall - nem mimózáknak való vidék

tammany-1.png

Nos, kevés olyan társasjátékkal játszottam, ahol ennyi direkt konfrontáció és hátbaszúrás volt, és még harcolni se kell benne. Munchkin rajongók, füleket hegyezni, mert a Tammany Hall a gonoszkodás egyik non-plusz ultrája!

A játék

New York bandái megvan? Scorcese sárban és vérben fürdő drámája, amiben bandák harcolnak a Nagy Alma feletti kontrolért.  Na, pont azt fogjuk végigjátszani és pont olyan drámai is lesz! Keménykalapos bandavezérek vagyunk, akik New York kerületeiért versenyeznek és a célunk minél több területet irányításunk alá vonni. A körünkben egy vagy két bandavezérünket kell lehelyeznünk valamelyik kerületre, de dönthetünk úgy, hogy az egyik vezérünk helyett egy migránskockát helyezünk le valahova (4 emigráns nemzet van a játékban: német, ír, olasz és angol), ha így döntünk, kapunk egy befolyás tokent.

Ha mindenki lehelyezte a főnökeit, a nyilakat követve elkezdjük kiértékelni a kerületeket. A főnökök száma mellett titkos licittel tehetünk be befolyás tokeneket, elhappolva a kerületet a többiektől (mind a főnökök, mind a tokenek egy szavazatnak számítanak). Minden megnyert kerület 1 GYP, Tammany Hall viszont 2. Aki a legtöbb területet viszi, egyből kap 3 pontot és ő lesz a polgimester. 3 pont elég sok ebben a játékban, tiszta karácsony! Ő aztán kioszthatja a többi speckó képességet a többi játékosnak. Neki nem lesz spec képessége, de ő fog kezdeni a következő választásokig. Ezek a speckó képességek változó erősségűek, de mindegyik jó valamire.

Némi befolyás token beégetésével be is lehet sározni az ellenfeleidet a második ciklustól! Igen, le tudsz venni akár két főnököt is a térképről, ha jól jön ki a lépés, és ez ellen semmit se tehet a másik játékos. Mondjuk a megmaradt besározás tokenek pontot érnek a játék végén. A 4. választás után vége a játéknak, és természetesen, akinek a legtöbb pontja van, ő lesz New York ura!

pic1610825.jpg

Verdikt

Nem egy bonyi játék, de minden körben komoly dilemma, hogy 2 főnit rakj, vagy 1 plusz 1 migránskockát, ami tokent is ad, amit tudsz máshol is használni. A titkos licitek mindig izgalmasak, bár a befolyás tokenek nyilvánosak. A table-talk pont olyan intenzív, mint egy háborús játékban. Az első polgármester azonnali céltáblát rajzol a hátára, hiszen jól elhúzott, így mindenkinek őt kell fognia. Egy bizonyos pontig persze ez így is megy, aztán elkezdődnek a hátba szúrások.

- Na de helóka! Nem ezt beszéltük meg!!!

- Bocsi, így alakult…

A magas számú interakció egy dolog, de ez a játék issszonyat gonosz. 4-5 főnél pedig komoly sansz van a leggyengébb tovább szívatására, mi több földbe döngölésére. Simán előfordulhat, hogy a második választásnál gyakorlatilag nem lesz értelme tovább játszania, mert csak 1 kerülete maradt és tokenjei sincsenek. Sőőőt, már egy gyengén megtervezett (vagy jól megtervezett, de nagyon megszívattak) első ciklus után elmehet az egész játékod! Miközben nézegeted a megalázó helyzeted a többiek gyermetegen kuncognak, hogy most jól megsz@pattak.

Szóval ez a játék nemhogy nem mindenkinek való, hanem csakis annak szűk rétegnek szól, akik szeretnek jól kib@szni a másikkal egy játék közben és a játék végén nem akarják egy baltával szétverni a másik fejét, ha durván megalázták ebben a partyban. Nem olyan, mint a Nemesisben, amikor a végén kiderül, hogy ooops nem is Földre tart az űrhajó, vagy bocsi, szabotáltam két hajtóművet, mert ott addig mindenki élvezte a játékot.

Itt hidegvérű mészárosnak kell lenned végig, és jól tűrni, ha mindenki az asztalnál - akár egyszerre - szúr ki veled. Ez pszichésen tud nehéz lenni, nekem volt olyan party, ahol visszajött az a csodálatos érzés, amikor ötödikes koromban mindenki rajtam röhögött a tesi órán, mert sehogy se jött össze az a fránya fejenállás. Szóval ez játék képes traumatizálni! Pedig wargame-eket kimondottan szeretek tolni.

Akkor mégis mit keres egyáltalán a hidden gemek között?

A játék zseniális! Az új kiadás nagyon szép. A játéktáblán ott van minden fontos információ. A játékmenet parádés szitukat eredményez. Elképesztő a table-talk, szövetségek kötődnek és dőlnek meg 20 percen belül. A játék pörgős, lemegy 60-80 perc alatt. Viszont ez talán a világ leggonoszabb játéka. Eurósok, érzékenyebb emberek kerüljék el, mint a pestist! Ám ha lételemed a kib@szás, akkor ez egy valódi kincs!

  Ha olvasnál még hasonlókat, kövesd be a Facebook oldalam!

A bejegyzés trackback címe:

https://aphexplays.blog.hu/api/trackback/id/tr9118312599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Aphex Plays

Friss topikok

süti beállítások módosítása